HTML

3 hónap Izlandon NCTA ösztöndíjjal

IzLand! Iskolák, civilek, gyerekek, nők, korok... Iceland! Schools, civilians, kids, women, ages...

Friss topikok

• Hága Antónia: könyvet kellene ebből írni. Jók a fotók, nagyon jó a szöveg...megvenném.. (2014.01.05. 11:26) Reykjanes félsziget 13.11.18.

Címkék

Autós nap 13.09.22.

2013.09.26. 22:28 Bak Zsófi

Norway Grants Autonómia    Demnet       Kárpátok     Ökotárs      EEA Grants

Esja és az oldtimerek

Petka Kriszta blogja alapján

Miután nagyon kitartóan és minden diplomáciai érzéket bevetve sikerült egy fürge kis VW Polót bérelni, nekivágtunk a mai Esja túránknak. Aki azt állítja, hogy Izlandon pocsék az idő, az téved! Ma megint ragyogó napsütés és 15 fok körüli hőmérséklet várt bennünket. A navigáció segítségével hamar ráleltünk a kívánt egyes útra, és sok-sok körforgalmon keresztül - szerintem itt a leggazdagabb emberek a körforgalom-építők:-) - végül megtaláltuk a kirándulóhelyet, amire vágytunk.
Egyre gyorsuló és szélesedő patakok, vízfolyások, szabadon futkorászó lovak, majd könnyed séta a hegyen, és egy finom est-ebéd a hegy lábánál lévő étteremben. Már majdnem hazaindultunk, mert annyira üres volt a hely, azt hittük nincsenek nyitva, de láss csodát:  ott volt a tulaj, és kedvesen kiszolgált bennünket. Az útikönyvben leírtaknak megfelelően, ha levest rendelsz, akkor abból jár a repeta. Így Kriszta jól belevesezett izlandi, organikus, csirkés- zöldséglevesből. Inkább indiainak tűnt a fűszerezése, de nagyon finom házi kenyeret adtak hozzá, így laktató volt. Én IZLAND nevű pizzát ettem. (Nem kell örülni: se hal, se birka!)

Útközben megálltunk lovakat simogatni, csak sajnos elfelejtettünk nekik ennivalót vinni.

Még egy érdekes élményünk volt, egy oldtimer kiállítás kapcsán. Előbb az autóúton jött velünk szembe egy gyönyörű, felújított modell, majd a parkolóba érve megláttuk a többit. Ott sorakoztak a ragyogó napsütésben puccba-parádéba öltöztetve, kiglancolva. Épp egy oldtimer találkozó évzáró partijába csöppentünk bele.  Úgy gondoljuk, hogy valószínű az amerikai katonák hagyatéka lehet ez a sok-sok holmi. A garázsokban sorakozó kész és felújításra váró oldtimerek egy letűnt kort (és Havannát) idéztek fel. Érdekes volt ezt itt, ebben a közegben látni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.